cat thoughts

-->

Σήμερα το site μου έκλεισε 1.000.000 unique visitors,
ένα εκατομμύριο άνθρωποι βρέθηκαν στην ιστοσελίδα με τις γάτες μου είτε ψάχνοντας για μια γάτα είτε έψαχναν κάτι άλλο και η αναζήτηση τους οδήγησε εκεί.
Εκείνο που μου έκανε εντύπωση είναι μια αναζήτησή με συντριπτικό ποσοστό πλειοψηφίας :
Πρώτη πρώτη αναζήτηση λοιπόν βάση στατιστικών δεδομένων έρχεται το “ragdoll τιμή”
Και τολμώ να πω πως είναι κάτι που με οδήγησε σε πολλές σκέψεις, δεύτερες και τρίτες.

Η αγορά της γάτας είναι απλά ένας τιμοκατάλογος?
Τι αγοράζω στην ουσία? Τι πληρώνω?
Γιατί οι γάτες είναι ακριβές?
Γιατί δεν μπορώ να διαπραγματευτώ την τιμή μιας γάτας?
Γιατί τα εκτροφεία δεν αναφέρουν τιμές για τις γάτες τους?
Γιατί οι γάτες είναι πιο ακριβές από τα κουταβάκια που βλέπω στη βιτρίνα?
Γιατί τα εκτροφεία είναι ακριβά?
Γιατί υπάρχει τόση μεγάλη οικονομική διαφορά ανάμεσα στις αγγελίες ζώων και στα ζώα εκτροφέων?
Είναι θύματα οι αγοραστές από εκτροφεία?
Είναι κακοί άνθρωποι και εκμεταλλευτές οι εκτροφείς? Εκμεταλλεύονται αθώα ζωάκια?
Τα βάζουν να γεννούν σε κλειστούς και βρώμικους χώρους χωρίς φώς?
Γιατί μου έκλεισαν το τηλέφωνο στα μούτρα?

Όλα αυτά είναι ερωτήματα που μου ήρθαν αυθόρμητα στο μυαλό βλέποντας το “ragdoll τιμή”
ως αναζήτηση 689.301 φορές.
Δεν θεωρώ ότι είναι κακόβουλο ή άδικο αυτό το ερώτημα και δεν κρίνω αυτό καθεαυτό όσο τα ερωτήματα που γεννά.

Θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλα τα παραπάνω , μπορεί να μην είμαι γλυκός άνθρωπος αλλά όλοι όσοι με γνωρίζουν ξέρουν αν μη τι άλλο ότι είμαι αληθινός και γνωρίζω πολύ καλά ότι η αλήθεια και η γλυκύτητα δύσκολα πάνε μαζί.

Για εμένα η αγορά της γάτας δεν είναι ένας τιμοκατάλογος , ποτέ δεν αγόρασα γάτα με γνώμονα το χρήμα και δεν χρειάστηκε να αγοράσω γάτα μια και 2 φορές.
Τα κριτήρια μου ήταν πάντοτε εντελώς διαφορετικά. Βέβαια βοήθησε σε αυτό ότι η στανταρ και κατώτατη τιμή για εκτροφική γάτα είναι τα 1500 ευρώ. Με αυτή τη βάση λοιπόν ξεκινάς και αναζητείς τις γάτες που θα ήθελες να ξεκινήσεις για εκτροφή.
Κάποιοι βρίσκουν έναν εκτροφέα γνωστό, διάσημο με τίτλους και του ζητούν να τους διαλέξει μια γάτα για να ξεκινήσει, κάποιοι άλλοι δένονται με κάποιες γάτες εκτροφέων και περιμένουν πότε εκείνες θα γεννήσουν για να πάρουν ένα μωράκι από εκείνες, κάποιοι άλλοι παίρνουν μόνο από γνωστά εκτροφεία ότι τους δώσουν ( τα πολύ γνωστά εκτροφεία έχουν και μεγάλες λίστες αναμονής) κλπ..κλπ.
Έχοντας πέσει κι εγώ σε παγίδες και απογοητεύσεις σαν αρχάρια, κατανοώ απόλυτα  τι θα πει αναζήτηση σωστής γάτας, ευτυχώς ξύπνησα σχετικά σύντομα και δεν χρειάστηκε να ταλαιπωρηθώ ιδιαίτερα ούτε εγώ ούτε οι γάτες μου.
Έμαθα από τα λάθη μου και η λίστα με τα άτομα που προσπάθησαν να βλάψουν έναν αρχάριο άνθρωπο που ξεκινούσε με πολύ αγάπη και προσπαθούσε να φέρει μια φυλή ανύπαρκτη στη χώρα του είναι καταχωρημένη στο μυαλό και την καρδιά μου.
Πλέον όταν αγοράζω μια γάτα με ενδιαφέρει πάρα πολύ να δώσω τα χρήματα μου σε κάποιον που μου είναι συμπαθής, που μου αρέσει η δουλειά του και ο τρόπος που μεγαλώνει τις γάτες του , και που τηρεί τα δικά μου στάνταρτ και πρότυπα που θα έπρεπε να έχει ένας εκτροφέας.
Δεν τα πάω καλά με ψηλομύτηδες ανθρώπους, ξερόλες και ευκαιριακούς,
Με εξιτάρει παρά πολύ η γνώση , η συνέπεια και η προοδευτική εξέλιξη ενός εκτροφέα.
Δλδ, δεν πρόκειται να παραμυθιαστώ και να πάω να αγοράσω μια γάτα από κάπου που απλά μου ποζάρει με ένα κύπελλο, αλλά θα με ενδιέφερε να αγοράσω μια γάτα από κάπου που θα έχει ένα ενδιαφέρον Pedigree και η εκτροφέας θα είναι σε θέση να τηρεί κάποιο αρχείο για κληρονομικότητα.

Πάμε τώρα στο κομμάτι που κάποιος θέλει ένα γατάκι για κατοικίδιο και δεν θέλει να κάνει εκτροφή, εκεί οι τιμές είναι σαφώς πιο χαμηλές. Πλέον δεν είναι ούτε τα μισά χρήματα από μια εκτροφική γάτα, τι αναζητούμε εδώ?
Για εμένα και εδώ το κριτήριο θα έπρεπε να είναι η υγεία, τι εγγυήσεις δίνει ένα εκτροφείο για το γατάκι που αγοράζετε? Τι αναγράφεται στο συμβόλαιο, τι παροχές μπορεί να σας δώσει ο εκτροφέας.
Μου φαίνεται πάρα πολύ αστείο όταν κόσμος που στέλνει email και μου παπαγαλίζει παροχές που πρώτη εγώ έκανα καθεστώς στην αγοραπωλησία καθαρόαιμων γατών στη χώρα μας.
Πόσοι από εσάς είχατε καθαρόαιμο ζωάκι αγοράσει από Ελληνικό εκτροφείο και σας παρείχαν το μικροτσιπ (και φυσικά όχι σαν έξτρα κόστος) πριν το 2008? 

Κάποια πράγματα είναι αστεία όταν τα ζεις εκ των έσω, μου έρχονται κάποια email μερικές φορές βρίζοντας με για εκμετάλλευση ζώων , χωρίς να γνωρίζουν καν οτι έχω αφήσει πίσω μου ένα σημαντικό έργο για την φιλοζωία της Ελλάδας, και οι ιδέες μου αντιγράφονται και υιοθετούνται και από σωματεία αδέσποτων ζώων και από εκτρφεία εδώ και 7 χρόνια.
Ποτέ μου δεν περιαυτολόγησα αλλά έρχονται στιγμές που αγανακτώ,  τα κείμενα της καμπάνιας για την εγκατάλειψη ζώων και τον δηλητηριασμένο ζώων στην Ελλάδα τα σκέφτηκα  μέσα σε ένα απόγευμα καθήμενη στα goodys στην Αλεξάνδρας τρώγοντα πατάτες και μουντζουρώνοντας μηχανικά ένα τετράδιο.
 Πουθενά δεν αναφέρθηκε  το όνομα μου, κανένας δεν μου είπε ένα ευχαριστώ και εννοείται θεωρούσα καθήκον μου να το κάνω με ελαφρά τη καρδιά και χαρούμενη διάθεση, όμως είναι  τραγικά αστείο άτομα που έχουν την ίδια αφίσα στα γραφεία τους ή δίνουν συνεντεύξεις μπροστά από αυτή την αφίσα να μου στέλνουν πικρόχολα σχόλια μην γνωρίζοντας ποια πραγματικά είμαι. Το θεωρώ το λιγότερο γελοίο...



Τις γάτες τις υπηρετώ καθημερινά και δεν τις πρόδωσα ποτέ  καθαρόαιμες ή αδέσποτες επώνυμες ή ανώνυμες για εμένα είναι η ίδια αγάπη και λαχτάρα.

Κλείνω αυτή τη παρένθεση και θέλω να ζητήσω συγνώμη γιατί μου έρχονται στο μυαλό τόσα που δεν θα φτάσει το ιστολόγιο αυτό για  να γραφούν.

Θα πάω σε μια άλλη ομάδα ερωτήσεων περί κακών και καλών εκτροφέων,
όπως σε όλους τους χώρους έτσι και στο δικό μας υπάρχουν οι καλοί και οι κακοί,
και για να μην βιαστείτε στην Ελλάδα έχουμε και από τα 2, στην Αμερική έχουμε και από τα 2, στην Γαλλία έχουμε και από τα 2 ήδη εκτροφέων και πάει λέγοντας.
Το καλό και το κακό υφίστανται παντού και αδιακρίτως και τα μάτια μου έχουν δει και τις 2 κάστες και σαν αγοραστής αλλά και σε εγχώριους συναδέλφους.
Είναι σημαντικό να έχεις μια ιδέα για το κάτω από ποιες συνθήκες έχει γεννηθεί το γατάκι σου: σε σπίτι? Σε αυλή σε γκαράζ? Σε αποθήκη? Σε κλουβί? Στον κτηνίατρο ?
Για να το μάθεις αυτό κατά τη γνώμη μου δεν αρκεί η επίσκεψη στο εκτροφείο,
καλό είναι να μιλήσεις και να αναπτύξεις μαι σχέση εμπιστοσύνης με τον εκτροφέα.
Είναι κάποιος που θα μπορούσες να εμπιστευτείς?
Είναι κάποιος που θα μπορούσε να σε βοηθήσει αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα?
Μπορείς να συνεννοηθείς μαζί του?
Υπάρχει άνεση ή νιώθεις εκνευρισμό κάθε φορά που έχεις μια απορία και θα ήθελες να τον καλέσεις στο τηλέφωνο?
Απαντάει στα mail σου ή μετά την αγοροπωλησία εξαφανίζεται?
Τον ενδιαφέρει πραγματικά τι κάνει η γατούλα που έδωσε ή απλώς τον ενδιαφέρει να μην έχει καμία επαφή?
Πέρα από αυτά κοιτάμε και όλα τα υπόλοιπα, τι περιλαμβάνει η τιμή της γατούλας, αφορά μόνο την γατούλα ή και κάποιες άλλες παροχές,
Αν στην αρχική μας αναζήτηση είμαστε ξεκάθαροι του τι θέλουμε έχουμε περισσότερες πιθανότητες να βρούμε αυτό που ψάχνουμε.

Παράδειγμα :
θέλω ένα γατάκι για το σπίτι, για τα παιδιά”

Συνήθως για τα σπίτια μας παίρνουμε κάδρα και έπιπλα όχι γάτες, και στα παιδιά μας παίρνουμε παιχνίδια, άρα, εγώ τι ψάχνω?
*Ένα κατοικίδιο για εμένα? Και κατ επέκταση θα πάει υποχρεωτικά και στους υπόλοιπους που μένουν μαζί μου συμφωνούν δεν συμφωνούν.
*Αποφασίσαμε από κοινού σαν οικογένεια ότι θα θέλαμε στη ζωή μας μια γατούλα , έχουμε συζητήσει και προετοιμαστεί κατάλληλα και είμαστε σε μια φάση αναζήτησης?
*Η απλώς έρχονται Χριστούγεννα και θα ήθελα να κάνω ένα εντυπωσιακό δώρο στα παιδιά μου?

Στο τέλος της ημέρας και οι 3 παραπάνω περιπτώσεις θα καταλήξουν με γατάκι.
Κάποιοι μπορεί να πάνε μέχρι το πλησιέστερο καταφύγιο ζώων και να διαλέξουν την γατούλα τςη ζωής του , σώζοντας έτσι ένα γατάκι από τους δρόμους, κάποιοι άλλοι μπορει να πάρουν τη χρυσή ευκαιρία και να βρουν ένα οικονομικό ημίαιμο που λανσάτεται ώς ράτσας, κάποιοι μπορεί να πάνε σε ένα κατάστημα και να φύγουν με γατούλα άγνωστης προέλευσης που όμως μπορούν να την πληρώσουν με δόσεις, κάποιοι μπορεί να πάρουν σε ένα εκτροφείο και κάποιοι να κάνουν όλα τα παραπάνω πριν καταλήξουν.
Για κάποιος μπορεί να είναι απλό για κάποιους δύσκολο, για κάποιους μια απόφαση συνειδητή για κάποιους άλλους παρορμητική και ενθουσιώδης.
Ο εκτροφέας που σέβεται τις γάτες του πρέπει να τα έχει όλα αυτά στο μυαλό του,
και να βοηθήσει και αυτόν που τον καλεί να καταλήξει αλλά και αν είναι δυνατόν να  πάρει μια υπεύθυνη απόφαση.


Με παίρνουν πάρα πολύ τηλέφωνο και μου λένε “ είμαι ανάμεσα σε ragdoll και Spyphονια##


(όπου Spyphονια φανταστική ράτσα για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις) .
Μα τι σχέση έχει το ένα με το άλλο? Και τι περιμένεις εγώ να κάνω να κάτσω να εκθειάσω την δική μου φυλή και να θάψω την άλλη?
Αυτά είναι παράνοιες , για αυτό καμιά φορά δεν μπαίνω καν στον κόπο να ασχοληθώ, θεωρώ πως έχω ανεβάσει αρκετά βίντεο , κείμενα , άρθρα και φωτογραφίες εδώ πέρα εάν κάποιος θέλει να πάρει μαι ιδέα για το πως είναι η φυλή των ragdoll ας κάτσει να μελετήσει το ίδιο υποθέτω έχουν κάνει και άλλοι εκτροφεις για τις δικές τους φυλές.

Απάντηση στην ερώτηση αν είναι θύματα οι αγοραστές που παίρνου από εκτροφεία.
Σε γενικές γραμμές επειδή ένα χωρίο είμαστε όλοι οι εκτροφείς και ο κόσμος μας είναι πολύ μικρός, δλδ όλο και σε κάποιο show θα συναντηθούμε χοντράδες δεν γίνονται.
Ωστόσο και εγώ έχω υπάρξει θύμα αγοράς από εκτροφείο, και κάποιοι συνάδελφοι είχαν άσχημες εμπειρίες αλλά και κάποιοι πελάτες μου.
Σε γατάκι ποιότητας pet δεν μπορώ να πω ότι είχαμε πολλά κρούσματα απάτης όσο σε γάτες εκθεσιακές ή εκτροφής.
Παρόλαυτα προσοχή!

Παζάρια.
Παζάρια στις γάτες δεν γίνονται.
Δεν είναι καρπούζια, μπλουζάκια ή βάψιμο δωματίου
Όπως δεν κάνεις παζάρια στο σουπερμαρκετ δεν κάνεις και στη γάτα.
Το πρωτοκόλο αγοροπωλησίας μια καθαρόαιμης γάτας είναι τόσο συγκεκριμένο και σαφές που αν ακολουθηθεί και από τις 2 μεριές διασφαλίζονται ταυτόχρονα και οι 2 άλλα πολύ περισσότερο η ίδια η γατούλα.
Είναι σαφές, ασφαλές, εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες και θεωρείται πρωτόκολλο για αυτόν ακριβώς το λόγο, επειδή λειτουργεί.
Δεν έχει παραλείψεις που μπορεί αργότερα να οδηγήσουν σε λάθη και ενθαρρύνω και τους συναδέλφους μου να το ακολουθούν για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο ότι το ζωάκι είναι σε ασφαλή χέρια.

Φτηνή γάτα ακριβή γάτα

Έχετε ακούσει ιστορίες για γατάκια που ζουν υπό άθλιες συνθήκες για κακούς εκτροφείς που φέρονται στα ζώα τους σαν να είναι μηχανές αναπαραγωγής και για εκτροφεις που ζουν με τις γάτες τους σαννα είναι μέλη της οικογενείας τους,
Ισχύουν και τα 2 , και δεν τα θεωρώ urban legend , στα μάτια μου έχω δει και τις 2 περιπτώσεις
στη μια καταλήξαμε στην αστυνομία στην άλλη καταλήξαμε σε οικογενειακή φωτογραφία,
δυστυχώς υπάρχουν και τα 2 φαινόμενα.
Υποψιαστείτε και κρίνετε
Είναι εδώ , είναι εξωτερικό είναι παντού.

Γιατί μου έκλεισαν το τηλέφωνο στα μούτρα?
Συνήθως υπάρχει μια στοιχειώδη ευγένεια στα τηλεφωνήματα, αλλά πολλά έχουν ακούσει τα αυτιά μας.. δεν το αποκλείω σαν ενδεχόμενο ότι μπορεί να έχει συμβεί..
Μέχρι στιγμής δεν έχει χρειαστεί.


Λίγο πριν το τέλος

Τη γατούλα του ο καθένας θα την έχει μια και μοναδική φορά , και θα γνωρίσει μαζί της το μεγαλείο αυτού του είδους.
Καμία γάτα δεν έχει τιμή, είτε πρόκειται αδέσποτη είτε για καθαρόαιμη , όλες είναι εξίσου υπέροχες , μοναδικές και εκπληκτικές , πραγματικά έτοιμες να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό και να συναρπάσουν, στην ουσία δεν πληρώνεις τη γάτα , αλλά κάποιες ενέργειες που μεσολάβησαν προκειμένου να γεννηθεί αυτή η γάτα αυτό μπορεί να σημαίνει συνοπτικά,
α. την αγορά των γονιών της
β ιατρική περίθαλψη
γ τροφές, άμμους συμπληρώματα διατροφής, γάλα
δ, αξεσουάρ, παιχνίδια ονυχοδρομεια, κλουβάκια μεταφοράς
ε. χαρτιά, εξετάσεις, registration pedigree.
στ. μεταφορικά, μικροτσιπ, συμμετοχές σε show.

Tην αγωνία όταν κάτι πάει στραβά, όταν ένα γατάκι δεν θηλάζει, είναι αδύναμο, πεθαίνει αλλεργία την γέννα, το μεγάλωμα, το διάβασμα που απαιτείται , το άγχος αν θα πάει σε καλά χεριά και ο κλονισμός όταν βλέπεις κάτι τυχάρπαστους να προσπαθούν να βλάψουν τη φυλή σου με αυθαίρετες προσμίξεις συγνώμη αλλά δεν υπάρχει ποσό που να εξαγοράζει αυτή την ταλαιπωρία.
Πολύ τίμια θα σας πω ότι οι γάτες έχουν τόσες πόσες πολλές χαρές που κάνουν κάτι ανθρώπους δόλιους και κακούς να μικραίνουν και να χλωμιάζουν σαν ζαρωμένα κίτρινα Post -it.
Την χαρά της πρώτης αναπνοής, την χαρά όταν ανοίγουν τα μάτια τους, τα πρώτα νίαου ναίου, οι φωτογραφίες που είναι με τις νέες τους οικογένειες χαρούμενα και αγαπημένα είναι συναισθήματα που δεν θες να τα αλλάξεις με κάτι άλλο.


Ελπίζω να κάλυψα ένα μέρος από τις απορίες που πιθανός γεννούνται στην αναζήτηση μιας καθαρόαιμης γάτας, και ελπίζω να συλλογιστούν και οι συνάδελφοι μου τι σημαίνει μεγαλώνω καθαρόαιμες γάτες σε οικογενειακό περιβάλλον, αν αξίζει να χαλάνε τη φυλή τους με σκοπό το κέρδος, αν αξίζει να συμπεριφέρονται άσχημα στα ζώα τους με στόχο την λιγότερη ενασχόληση τους με αυτά και αν πραγματικά αντέχουν να ξευτελίζουν κάποιες φυλές που κάποιοι άνθρωποι δίνουν τα πάντα για να παραμείνουν γνήσιες.

Τέλος να πω ότι ακούω συχνά ότι σε τέτοιες εποχές θα έπρεπε οι γάτες να είναι πιο οικονομικές,
εγώ το αντιλαμβάνομαι αυτό, ωστόσο τα εμβόλια-φάρμακα έχουν αυξηθεί κατά 15% , άμμος και τροφές 35% και φυσικά κάποιοι γιατροί το 70ευρω το έχουν για καλημέρα. Μην τολμήσω να πω τη λέξη υπέρηχος, πάμε σε τριψήφιο νούμερο..



Υπομονή , εποχές είναι θα περάσουν , τη γάτα μας την παίρνουμε μια φορά και θα παραμείνουν κοντά μας όταν όλα αυτά τα ζόρικα θα αποτελούν παρελθόν!

Comments